/Files/images/читання.jpgКоли і як вчити дитину читати

У моді - ранній розвиток дітей. Читати і рахувати вчать вже однорічних. Але чи добре це для психіки малюків?

Міркує сімейний психолог Ірина Карпенко

Данина моді
Прихильники раннього навчання стверджують, що найбільш важливим періодом для інтелектуального розвитку є вік від 3 місяців до 3 років. «Після трьох уже пізно» - так називається знаменита книга засновника японської асоціації раннього розвитку Масару Ібуки, одного з найбільших ідеологів раннього навчання. Схожої точки зору дотримуються творці методик раннього розумового розвитку: Глена Домана, Зайцева, Нікітіна ... Автори вважають, що, чим менший малюк, тим простіше його навчати.
До нас мода на «розвивалочки» і читання з пелюшок прийшла в останні 5-7 років, коли, як гриби стали з'являтися центри розвитку, в надлишку продаватися різні посібники, книги, методички для батьків з раннього навчання. Мами і тата приймаються навчати малюка з перших місяців, щоб дитині в майбутньому було простіше побудувати успішну кар'єру і досягти серйозних висот. Однак ці батьки не розуміють, що в передчасної інтелектуалізації існує маса «підводних каменів», які, образно висловлюючись, здатні «немов рифи, розпороти дно корабля».

Детальніше...

Матеріали сайту "Вчитель вчителю, учням та батькам": http://teacher.at.ua/publ/koli_i_jak_vchiti_ditinu_chitati/13-1-0-5506


/Files/images/здібності.jpgЗдібності у дитини: є вони чи немає

Кожні люблячі батьки вважають свою дитину найталановитішою і обдарованою. І для того, щоб довести свою правоту для самого себе і оточуючих, по досягненні дитиною трьох-чотирирічного віку починають віддавати дитину у всілякі гуртки, в студії раннього розвитку, сподіваючись, що дитина проявить всі свої таланти. Однак не всі діти володіють якимись видатними здібностями. Але від цього дитина не стає менш любимою.

Як насправді визначити, чи є у вашої дитини талант у будь-якій діяльності, за якими ознаками його треба визначати і як чинити, якщо талант дійсно є?

Детальніше...

/Files/images/rebenok_na_kuhne.jpgВесела математика на кухні.


Грати з малюком зовсім не обов'язково за столом, перетворюючи гру в урок. Грати можна де завгодно, навіть на кухні, адже тут є багато цікавих предметів, за допомогою яких можна зайняти дитину, - наприклад, каструлі і кришки.

Навіть однорічний малюк із задоволенням буде підбирати кришки до каструль, заново відкривати і закривати їх, складати кришки в ящик і діставати знову, вкладати каструлі одну в іншу - і це не пустощі, а складна робота з вивчення розмірів. Звичайно, можна трішки і попустувати, взяти дерев'яну ложку і постукати по кухонному начинню. Але частіше дитина поводиться як серйозний дослідник і не відволікається на пустощі. Залучіть маленького помічника до роботи на кухні, дайте йому посильне завдання - дістати з шухляди овочі або розкласти по тарілках хліб. Він із задоволенням допоможе вам і зможе багато чому навчитися. Овочі та фрукти, що зберігаються на кухні, - прекрасний навчальний матеріал для формування у дитини початкових математичних понять про колір, форму, кількість і розмір.

Детальніше...

Анна ПЕРЕЛЬ, психолог, педагог дошкільної освіти.
За матеріалами сайту
www.все-лучшее-детям.рф.№47 Март 2011.(«ВСЁ ЛУЧШЕЕ - ДЕТЯМ» - сайт и журнал взрослым о маленьких).


/Files/images/ladushki011.jpgПотішки, забавлянки для Кирилка і Мар’янки

Як погратися з дитиною, щоб і корисно, і весело, і не вимагало додаткової підготовки, місця і часу проводження, щоб усім було в радість було? Дуже часто батьки ставлять собі це запитання і тут на допомогу приходять забавлянки.

Забавлянки, або утішки, потішки, чукалки — коротесенькі пісеньки чи віршики гумористично-жартівливого змісту, що супроводжуються відповідними рухами, активізують єдність слова та моторики дитини, розвивають її мовлення. Незважаючи на свою простоту, забавлянки сприяють жвавому спілкуванню з довкіллям, формують відчуття прекрасного.

Детальніше...

"ПАЛЬЧИКОВI" IГРИ ДО СКАРБНИЧКИ БАТЬКIВ ТА МАЛЮКIВ

«Весела сімейка»
Перший пальчик — наш дiдycь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк,
Biн сховався тут.
(Показуємо на пальчик та кажемо: „перший пальчик...", i продовжуємо гру, загинаючи та масажуючи кожен пальчик).

Більше тут

IГРИ З НІЖКАМИ ДО СКАРБНИЧКИ БАТЬКIВ ТА МАЛЮКIВ

Примовляють, навчаючи дитину ходити:
Дибки, дибки!
Ходить котик по лавочці,
Водить кішку за лапочки:
Диб, диб, диб.

Більше тут

РУХЛИВІ ІГРИ З ПРИМОВКАМИ

«У лісі»
Білка в лісі стриб та стриб (стрибай, як білочка)
І знайшла великий гриб. (покажи. який великий)
А додому принесла, (несемо гриб у руках)
Гриб не влазить до дупла. (пробуємо пропхати)
Довелося білочці
Гриб сушить на гілочці. (нанизуємо на ниточку гриб і сушимо)

Більше тут

Заклички

* * *
Дощику, пожди, не йди,
Наших діток не студи!

* * *
Веселко-веселко,
Сховай у відерко
Дощ-водограй.
Сонечка нам дай!

* * *
Дощику, не накрапай,
Наших діток не займай.
Хочуть діти радіти,
А не вдома сидіти.

* * *
Ходи, ходи, дощику,
Зварим тобі борщику,
Зварим тобі галушок
Та виллємо на пісок.

* * *
Дощику, дощику,
Не мани, не мани
Та ще лучче сипони,сипони.

* * *
Дощику, дощику,
Зварю тобі борщику
В зеленому горщику.
Горщик повернеться —
Дощик полинеться.


Мамо, давай помалюємо або як навчити дитину малювати.

З історії малювання

В школах древнього Єгипту малювання вважалося необхідним предметом. Це був шлях оволодіння грамотою, адже сам характер ієрогліфічного письма потребував уміння зображувати людей та предмети. Не перший погляд здається, що сучасна кирилиця чи латиниця не пов’язані з художніми навичками, але і зараз багато педагогів впевнені, що малювання повинне передувати письму. Дослідники помітили, що діти які багато малюють, швидше і легше навчаються писати, тому що малювання зміцнює м’язи руки.
В Давній Греції також шанували малювання і навчали йому раніше ніж іншим предметам. З точки зору еллінських художників-філософів, світ гармонійний та упорядкований, його закономірності можна виразити і в суворих лініях, і в математичних формулах. Вважалося, що діти вивчають і красу світу, і його закони, проходять ази геометрії та розвивають просторове мислення.
Художники епохи Відродження пов’язували малювання з розумовою діяльністю. Мікеланджело говорив: «Малюють головою, а не руками». Великий італієць підкреслював, як важливо для художника мати розвинену уяву, точну спостережливість,хорошу пам’ять. Але , виявляється, існує і обернений зв’язок. Сучасні психологи стверджують, що виконуючи тендітну роботу, можна розвивати мозок. До того ж у дитини, яка багато малює, розвивається образне мислення і пам’ять, виховується естетичний смак.


Детальніше...

/Files/images/малюнок.jpgПро що розкажуть малюнки дитини

Важливим для психічного здоров'я дитини є психологічний клімат родини. Він суттєво впливає на дитину, спричиняє стан комфорту або ж дискомфорту.
Дуже важливо, щоб батьки могли вчасно реагувати на зміни психічного здоров'я дитини, наприклад, за допомогою її малюнків. Психологи вже давно свідчать про важливість дитячого малювання - не тільки як шляху психічного розвитку, а й як засобу діагностики психічного стану. Л.Виготський вважав, що дитяче малювання - це графічна мова, яка міститься десь посередині між жестами та усним мовленням, з одного боку, та письмовою мовою - з іншого.

Детальніше...

Вивчаємо кольори

1. Трішки фізіології.
2. Коли розпочинати?
3. Розвиваючі ігри.
4. Памятка.

Детальніше...

Віночок вити - життя любити

Віночок – не проста краса,
Йому підвладні небеса.
Про це відомо у нас зроду.
Він оберіг народу й роду.

Детальніше...

Розкажіть дитині все про організм людини

Пізнавальна тема на жовтень місяць
«Я пізнаю світ»

Детальніше...

Чим корисна пірамідка?

Дитяча пірамідка - це відмінна розвиваюча забава, придумана багато років тому, але і що сьогодні не втрачає своєї актуальності. Вона росте і дорослішає разом з вашим карапузом. До неї виявить інтерес як 2-3-місячний крихітка, так і півтораоднорічний малюк. Ось тільки для них потрібно вибрати абсолютно різні пірамідки, та і грати з нею вони будуть по-різному.

Детальніше...

Що повинен вміти малюк у три роки?

У родинах, де є маленькі діти, батьки часто задаються питаннями: чи правильно розвивається дитина, чи вписується у «норму» розвиток маляти, чи вміє вона усе, що потрібно вміти дитині у її віці? Тому у цій статті спробуємо розібратись, коли варто, а коли не варто хвилюватись з приводу реального чи уявного відставання вашої дитини у розвитку.

Детальніше...



Розкажіть дітям про писанку.

1.Легенда про писанку.
2.Легенда про крашанку.
3.Символіка орнаменту.
4.Символіка кольорів.
5.Як розмалювати писанку?

Детальніше...


Кiлькiсть переглядiв: 528

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.