Вивчили у вереснІ

Теми місяця:
«Знайомтесь - це я», «Щоб здоров’я мати про хвороби треба знати»

Розвиток мови

Зв’язне мовлення
  • Складали розповіді з власного досвіду на тему «Мій день в дитячому садку» (Запропонуйте дітям скласти розповідь на тему «Мій вихідний день», «Мій день у бабусі і дідуся», тощо).
  • Складали описову розповідь про себе (будова тіла, колір очей, структура волосся, хобі, улюблена пора року, свято, страва тощо). Запропонуйте дітям скласти розповідь про своїх рідних і близьких (маму, тата, бабусю, дідуся, братика, сестричку, тощо.
  • Вчилися ставити запитання, які використовують під час знайомства з знайомими та незнайомими людьми. Спонукайте дітей підтримувати діалог під час знайомства.
Словник
  • Закріпіть з дітьми слова вітання: до побачення, бувайте здорові, на все добре. Добраніч, до завтра, до скорої зустрічі, прощавайте, ідіть здорові, щасливої дороги, хай щастить, в добру годину, з Богом. Виходячи ненадовго: я не прощаюсь. Ми ще побачимось, до вечора, до зустрічі.
  • Запрошення: приходьте, ласкаво просимо, зайдіть тощо.
  • Побажання, поздоровлення: дай Боже, хай щастить, на добраніч хай Бог милує тощо.
  • Згода і незгода: так, я не заперечую ви маєте рацію, авжеж.
  • Прохання: дозвольте, просимо, якщо вам не важко, будь ласка не відмовте, благаю та інші. Слова на позначення:
  • свого зовнішнього вигляду (приємний, охайний, чепурний…);
  • будови свого тіла (голова, волосся, обличчя, очі, ніс, губи, зуби, брови, тулуб, кінцівки, шкіра…) та організму (серце, судини, дихальна, кровоносна та видільна системи, постава…);
  • особливостей його функціонування (дихання, відчуття, смак, голод, спрага, нюх, дотик, вік, розвиток, народження, смерть),
  • харчування (хлібобулочні вироби, молочні й м’ясні продукти, корисна-некорисна-шкідлива їжа, напоїгігієни свого тіла (мікроби, догляд за тілом, гребінець, рушник, масажна щітка, білизна),
  • статевих особливостей,
  • найпоширеніших дитячих хвороб (кір, краснуха, грип, застуда, ангіна, коклюш, стоматит, кон'юнктивіт),
  • ознак хвороби та її причин (самопочуття,кволість, сонливість, лихоманка, температура, аналізи, шкідливі звички, алкоголь, тютюн, необережність, спадковість, отруєння, інфекції),
  • шляхів оздоровлення організму (карантин,ліки, оздоровчі процедури, аналізи, фізіотерапія, догляд, гігієна, здоровий спосіб життя,загартування, повітряні-водні-сонячні ванни, масаж, вправи, апетит, зріст, маса тіла, рухливі ігри, футбол, хокей, настільний теніс, витривалість, безпека),
  • правил безпечної поведінки(уважність, обізнаність, обережність, розсудливість);
  • вживати слова на позначення міри своєї прихильності до певних людей (люблю, не подобається, боюся, соромлюся, заздрю, жалію, байдужий…);
  • позначати словами вік людей (дитина, юнак, дорослий, людина похилого віку, стара людина) та типові для нього види діяльності, форми поведінки, зовнішні ознаки тощо;
  • слова на означення своїх думок (веселі, розумні, сміливі, хитрі, цікаві, дивні, несподівані), почуттів (радію, сумую, соромлюсь, серджуся, капризую, боюся, визнаю провину, дивуюся, гніваюся, відчуваю огиду, презирство, ревную, заздрю), намірів (бажаю, не хочу, планую, мрію, збираюся); орієнтуватися в назвах деяких моральних (співчуття,доброзичливість, дружба,любов,відповідальність), естетичних (захват, насолода, гумор), інтелектуальних почуттів (здивування, сумнів, впевненість, інтерес);
  • характеризувати словами свої основні риси характеру (добрий, лагідний, веселий,злий, непривітний, сварливий, хитрий), поведінки (ввічливий(-а), слухняний -а), вередливий(-а), самостійний, умілий, сміливий, плаксивий(-а), грубий(-а), забіякатощо).
Граматика
ПОГРАЙТЕСЯ З ДІТЬМИ В ТАКІ ІГРИ:

«Назви страви»
Мета:вчити дітей утворювати відносні прикметники від іменників (суп з м’ясом – м’ясний, желе з фруктів – фруктове).

«Школа вишуканих манер»
Мета:вчити дітей складати речення про культуру споживання страв із протиставним сполучником «а» (Суп їдять ложкою, а картоплю - виделкою.)

«Що буває коли…»
Мета:вчити складати речення із сполучникамиколи, то, однорідними членами речення.
- Що буває, коли дитина перед їжею не помиє руки?
(Коли дитина не помиє руки, то може захворіти). Потім пропонує скласти речення з однорідними членами, із сполучникомі:
Що роблять діти, щоб не хворіти? (Щоб не хворіти, діти миють руки і загартовуються, вживають вітаміни).

«Що із чого ?»
Мета:учити утворювати прикметників від іменників.
Хід гри: дітям даються предметні картинки – фрукти, овочі. Які соки зробимо із цих фруктів? (з яблука – яблучний; з гарбуза – гарбузовий; і т.д.)

«Навпаки »
Мета:вчити добирати слова – антоніми.
Злий -… (добрий);
Сумний - ….,(веселий, радісний);
Хворий - …(здоровий, бадьорий).

«Що це за салат»
Діти добирають відповідне слово – прикметник до запропонованого вихователем словосполучення.
- Салат з овочів називається … (овочевий);
- Салат з огірків …. (огірковий). і т.д.

Ознайомлення з навколишнім

  • Розширили уявлення про різноманітність українських прізвищ, їх походження, приналежність до роду, своєї родини, її традицій і звичаїв.
  • Систематизували уявлення про різноманітність чоловічих та жіночих імен, зокрема виділили імена українського походження.
  • Вчилися визначати спільне між собою та іншими.
  • Ознайомились з правами дітей (на відпочинок, на захист, на розуміння дорослого, на підтримку, на повагу до себе, на медичну допомогу, право на ім’я, тощо), визначали обов’язки.
  • Розширили уявлення про вікові періоди, їх атрибути, сої плани на майбутнє.
  • Вправлялись у розрізненні емоцій людей та з якими основними подіями життя пов’язують позитивні (радість, інтерес, подив) і негативні (смуток, страх, горе, гнів) емоції; вчилися розрізняти міміку, жести, тональність голосу як показники певного настрою людини.
  • Розширили уявлення про корисну та шкідливу їжу, про значення вітамінів у житі людини та де вони знаходяться.
Запропонуйте дітям:
  • Розкажіть своїм дітям про походження власного імені, його значення.
  • Вивчіть віршики з іменами своїх дітей.
  • Пограйтесь у гру «Скажи лагідно» (Іван – Іванко, Ванічка, Ванюшка, тощо).
  • Визначте з дітьми їх обов’язки вдома. Намагайтесь залучати їх до праці, давайте доручення та вчіть нести відповідальність за доручену їм справу.
  • Пограйте у гру «Кому це потрібно». Називайте дитині різні предмети, а вона має визначити людині якого віку це потрібно: брязкальце, книжка, помада, клубок, окуляри, пірамідка, люлька, комп’ютер, тощо.
  • Пограйте у гру«Театр емоцій» Запропонуйте дітям:

·насупитись, як
•осіння хмара,
•сердита людина,
•зла чарівниця;

·посміхнутись, як
•кіт на сонці,
•саме сонце,
•як Буратіно,
•як хитра лисиця,
•як весела дитина,
•немов би побачивши диво;

·позлитись, як
•дитина, в якої забрали яблуко,
•два барани на мосту,
•як людина, яку вдарили;

·злякатись, як
•дитина, яка загубилася в лісі,
•заєць, що побачив вовка,
•кошеня, на яке гавкає собака;

·заморитись, як
•тато після роботи,
•людина, яка піднімає щось важке,
•мураха, яка притягнула велику муху;

·відпочити, як
•турист, який зняв важкий рюкзак,
•дитина, яка багато працювала і допомагала мамі,
•як воїн, який заморився після перемоги.

·Гра «Кольорове диво»

Підготуйте дітям аркуш паперу, акварельні фарби. Бесіда. Коли ви радієте (сумуєте, буваєте злим, тощо)? Якого кольору може бути радість (сум, злість)? Радість переливається різними кольорами. На що вона може бути схожа? На салют, яскраві променисті самоцвіти. Пофантазуйте, поміркуйте і намалюйте разом з дитиною радість (злість, сум).

Ознайомлення з природою

  • Збагатили знання про основні властивості води (ллється, використовується для пиття, купання, приготування напоїв та їжі; буває у вигляді рідини, пари, льоду; різної температури, кольору, чистоти, запаху). Зверніть увагу на економне викорстання води.
  • Розширили уявлення дітей про різноманітність лікарських рослин, їх властивості та застосування (калина, подорожник, липа, ромашка, календула, тощо).
  • Поповнили знання дітей про різноманітність осінніх квітів (чорнобривці, петунії, хризантеми, жоржини, айстри), розширили уявлення, що рослини потребують світла, тепла, води, поживного грунту для свого зростання; що під час зростання рослина змінюється (дає нові пагони, з’являється листя, квітка, плоди).
  • формувати уміння орієнтуватися у природних явищах, характеризувати їх (туман, роса, паморозь)
  • Розширили уявлення дітей про ранню осінь, її схожість і відмінність з літом.

Проведіть з дітьми такі досліди:

Дослід № 1.
Припущення: Колір води не залежить від барвника.
Хід досліду
У дві прозорі склянки налити воду з водопровідного крана та дощову. Пропонувати порівняти її.
У склянку з водою покласти кілька кришталиків марганцевокислого калію. Якого кольору стала вода? Аналогічно проробити дослід, добавляючи інші барвники (два-три). Діти роблять висновок, що колір води залежить від барвника.

Дослід № 2.
Припущення: Вода — це рідина.
Хід досліду
Продемонструвати властивість води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини носиком (чайник, глечик, поливальниця) і кількома цівками, з посуду, що має овальний або круглий отвір. Чому?

Дослід № 3.
Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду
Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?

Дослід № 4.
Припущення: Температура води залежить від температури навколишнього середовища.
ХІД ДОСЛІДУ
Запропонувати вихованцям скуштувати воду на смак, доторкнутися до посудини з трохи нагрітою водою кімнатної температури і принесеної з холоду. Від чого залежить температура води
Дослід № 5.
Припущення: Вода не міняє форми.
Хід досліду
Взяти гумову рукавичку, обережно наповнити її водою з глечика. Спостерігати, що вода набула форми рукавички. Зробити такий же дослід з іншими ємностями (бокал, колба, целофановий мішечок, надувна кулька, різні склянки). Зробити висновок: вода змінює форму. Отже, припущення не підтвердилось.

Дослід № 6.
Припущення: Легкі предмети плавають, важкі тонуть.
ХІД ДОСЛІДУ
У прозору посудину, користуючись умовною міркою, опустити піску, глини, дрібних камінців, по 2-3 предмети однакової форми та об'єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу, тканини, воску), використовуючи послідовні дії, Вчити дітей пояснювати поведінку цих предметів у воді. Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі розчиняються, змінюючи забарвлення води.
Дослід № 7.
Припущення: Люди не втрачають воду лід час дихання.
Хід досліду
Подихайте на холодне скло. Воно вкриється крапельками води, запотіє. Звідки взялася вода? Це ми ЇЇ виділяємо під час видиху. За добу людина втрачає приблизно десять склянок води. Отже, стільки ж її треба випити або спожити з їжею.

Дослід № 8.
Припущення: Овочі, фрукти, продукти у своєму складі мають воду.
Хід досліду
В цілий сухий поліетиленовий пакет покладіть кілька свіжих огірків або хліб. Акуратно закрийте пакет і покладіть у холодильник. Приблизно через добу на внутрішній поверхні пакета ясно видно крапельки води. Звідки вона взялася? Із вмісту пакета: з повітря, в якому завжди є водяна пара, та з продуктів, що містять воду.

Дослід № 9.
Припущення: Солона вода важча за яйце.
Хід досліду
Взяти дві склянки. В першу склянку налити води по вінця і опустити яйце (воно тоне). В іншу склянку налити води до половини і покласти чотири ложки солі. Коли основна частина солі розчиниться, розмішати і пустити в суміш яйце. Що відбулося? (Яйце плаває на поверхні). Чому?


Образотворча діяльнісь

  • Вчились малювати пОртрет.
  • Ознайомились з жанровивми особливостями пейзажу, поняттям лінія горизонту, та перспектива.
  • Ознайомили з натюрмортом як жанром образотворчого мистецтва, з роботами художників у цьому жанрі (К. Білокур, О. Шовкуненка та ін.).
  • Ознайомились з поняттям «спрощення природних форм» або «стилізація», творчістю майстрині декоративного розпису Олени Поліщук. Вчились суміщувати понять «колір – емоція» та створювали образ. уявного дерева.
  • Вчились вирізати овочі круглої та овальної форми з паперових квадратів та прямокутників, заокруглюючи кути.
  • Ознайомились із зображеннями людей в роботах художників; вчились малювати людину в русі.
  • Познайомились з поняттям світло, тінь, як виражальними засобами живопису.
  • вчилися ліпити предмети відображаючи їх форму, деталі, тощо


ЗВЕРНІТЬ УВАГУ:

  • Малюнок розміщувати на всьому аркуші паперу.
  • Вчіть дітей змішувати основні кольори, отримуючи похідні.
  • При малюванні портрету людини зверніть увагу на малювання деталей обличчя.
  • Удосконалюйте навички вирізання по контуру, шаблону, лінії згину, та вирізання обрізаючи куточки.


математика

- Познайомились зі складом числа 2
- Вчилися оперувати поняттями позначаючи величину предметів. «найбільший, великий, менший, малий, найменший»
- Вчилися орієнтуватися на аркуші паперу в клітинку, вживати та розуміти слова, що позначають напрям та місцезнаходження.
- Закріплювали знання про геометричні фігури.
- Закріплювали вміння прямої та оберненої лічби в межах 10.
- Вправлялися в умінні будувати з геометричних фігур за зразком.(логіки світу)
- Вчилися конструювати за допомогою паличок за зразком та по пам’яті.
- Удосконалювали вміння орієнтуватися в геометричних фігурах, знаходити спільне і відмінне, класифікувати їх, спираючись на певні параметрів,.
- Вправлялися у вживанні слів-термінів на позначення величини предмета.
- Вчилися знаходити закономірності у логічному ряду. Виділяти зайву фігуру з поданої групи. (Логіки світу)

Кiлькiсть переглядiв: 174

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.